Followers

KAWAN Talam 2 Muka!!! dan Tips untuk menghadapinya

hye korang...sihat x? ari nie CM rasa macam nak post pasal kes kawan talam 2 muka la...kenapa? sebab terdapatnya kawan CM yang macam tu... Ya Allah sabar je la... kalau dia x puas ati dengan CM dan kawan2 yg lain pown...jgn la tbur fitnah pasal kita org dekat blkang kita org...depan kita org pijak semut pown x mati...CM rasa x payah la nak mention nama si Talam 2 muka tu...x de pekdah pown...hahaha... g pown CM masih boleh bersabar lagi...buat mana2 kwn yang marah dekat si dia tu...cepat2 ambik air wuduk ye...semoga dapat bersabar... 1 malam je penuh dengan status2 yang maki2 si dia tu dekat wechat la Fb(kwan CM punya sbb CM x de fb) la... buat si dia... tolong la... jgn fitnah kita org mcm tu... awak tu x rasa apa yg kita org rasa... penat lelah tu kita org yang hadapi sendiri... jangan memandai nk cerita yang kita org nie duduk saja x buat apa2... dah cukup baik saya dan kwn2 bagi awak COPY keje yg kita org buat... x kn nk fitnah2 kwn lagi... cuba berfikir secara matang sikit...umur tu bkn muda lagi... makin lama umur makin tua...x perlu la nak tmbah dosa2 yg banyak tu... apa2 pown CM akan cuba memaafkan si dia la...buat kawan2 CM yg lain... cuba la memaafkan dia juga yee.....


CIRI-CIRI KAWAN TALAM 2 MUKA

- suka mengutuk kita
- berpura-pura baik depan kita -
- benci lihat kita lebih dari dia -
- cuba jatuhkan kita -
- penghasut terhebat -

untuk orang macam nie....mohon campak je dalam laut...huhuhu :P

TIPS HADAPI KAWAN TALAM 2 MUKA

- lembutkan mereka -
jangan cuba2 nak balas dendam ye anak2...hehehe... x de pekdah pown nak blas2 dendam nie...cuba ambil inisiatif lain..jadi seorang yang matang dan bijak...korang layan je kawan korang yg TALAM tu..huhu layan je dia baik2...layan dia macam kawan korang yang paling baik sekali yang pernah korang jumpa...

- menilai diri -
apa kata korang ambil masa seminit je...x lama pown...cuba muhasabah diri sendiri...fikir balik...adakah apa yang terjadi dekat diri korang tu adalah balasan dari perbuatan korang yang sebelum nie pernah membuat salah...apa-apa pown...fikir dulu kelemahan diri sendiri sebelum nak menyalahkan org lain yer...

- jadi misteri -
jadilah seorang yang mesra dan mudah bergaul...tetapi...sesekali jangan menceritakan kisah2 peribadi korang dekat orang yang korang rasa x bleh sangat nak diharap...lagi2 orang tu korang tahu perangainya macam mana kan...yang paling penting...jangan lah korang jadi pengkritik bebas plak ye...nnti org yg mendengar kritik korang tu putar belit cerita...jadi lain pulak...betol x?
Rasulullah SAW bersabda: "Barang siapa yang mempunyai dua muka di dunia, maka pada hari kiamat kelak dia akan diberi dua mulut dari api neraka." (Riwayat Abu Dawud dan Ad-Darimi dari Ammar Bin Yasir)

XOXO


DAH BACA? APA TUNGGU LAGI..SILA BERIKAN KOMEN

3 comments:

  1. Bahagiamu ♪ Deritaku ♫ Cover ♪ NINJABOYZ ♫ :-) New Single [Ku CKS!] ENJOY......... churp churp

    ReplyDelete
  2. syira suka tengok je permainan dia :)

    ReplyDelete
  3. syira: tu la...kita tgk ja...org mcm nie x ley lyn sgt...klau lyn lg mnjadi2...

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi mengomen...jika CM ada tersilap dan tersalah tulis itu adalah kesalahan dari diri CM yang baik itu semuanya datang dari NYA..